Sliders maken deel uit van de meeste sites
Ze verwelkomen de bezoeker en geven een eerste indruk van de site’s inhoud en huisstijl. Hoewel het gebruik van Sliders betwist wordt als het gaat om pure conversions (het overhalen van de bezoeker om een aankoop te doen), zijn er genoeg sites die wel bij het gebruik van Sliders 100% gebaat zijn; vooral als het gaat om sites met een hoge visuele waarde, zoals onder andere modellenbureaus, beautysalons, modewinkels en lifestyle webshops.
Om “Banner Blindness” uit de weg te gaan (de door internet gebruikers zelf aangeleerde ‘blindheid’ voor alles wat teveel lijkt op een advertentie) is het uiterst belangrijk dat je Slider niet teveel lijkt op een advertentie. Gebruik daarom alleen maar afbeeldingen die iets toevoegen aan de sfeer, look & feel van je site. Een tijdelijke aanbieding heeft alleen maar zin als deze deel uit maakt van de volledige slider, waarbij de hele slide ook meteen een Call to Action is. De rest wordt “niet gezien” door de bezoeker.

De perfecte afbeelding bestaat niet…
…maar u kunt zelf er al veel aan doen om tenminste naar perfectie te streven. Aangezien banners in 99 van de 100 gevallen breder zijn dan lang, is het aan te raden een “landscape” foto te gebruiken, en niet een “portrait” type foto. Dit is dus een foto die breder is dan hoog; het liefst dat de hoogte van de afbeelding niet groter is dan 1/3de van de breedte. Voor de mobiele versie, waarbij gebruikers hun smartphone gebruiken, is wel een ‘portrait’-type afbeelding aan te bevelen; maar u begrijpt hoe er makkelijker van een ‘landscape’ een ‘portrait’ gemaakt kan worden, dan andersom.
Ook de pixelgrootte van de afbeelding is belangrijk; Als u een foto aanlevert van 6000 pixels breed, dan is de kans groot dat wij deze eerst zullen verkleinen naar een gangbaarder formaat. (Ter overweging; Een typische ‘grote’ monitor heeft een breedte van 1366 pixels, waarvan er 1200 vaak worden gebruikt voor browser inhoud.)
Als uw bedrijf een site heeft puur gericht op conversie, overweeg dan de Slider te vervangen of te verkleinen; Uw Call to Actions kunnen verwerkt worden in de content van uw hoofdpagina, en de Slider kan minder ruimte in beslag nemen waardoor uw bezoekers sneller uw aanbiedingen te zien krijgen. Daarbij werkt het aanmaken van post-click landing pages een stuk beter dan het verwijzen binnen een Slider naar een individuele productpagina. Neem contact op met Het Kan Beter Online om te overleggen wat wij hierin voor u kunnen betekenen!
© HetKanBeterOnline