SEO & Conversies; maak een afspraak!
Tijdens de Corona crisis is uw online platform steeds belangrijker geworden, en zult u gemerkt hebben dat het aantal bezoekers op uw website is toegenomen. De wereld is steeds verder aan het opschuiven naar online zaken doen.
Hoe werkt dit nu eigenlijk als we kijken naar SEO & Conversie van die toenemende bezoekersstromen? Er bestaan verschillende types websites. Zo bestaan er puur informatieve websites, waarin alle informatie netjes en overzichtelijk wordt gepresenteerd. Educatieve websites, waar niet alleen informatie op staat maar ook achterliggende theorieën en praktische toepassingen worden besproken. Blog websites, waar voornamelijk een verhaal en gevoel wordt overgebracht, en natuurlijk portfolio websites, waarin een creatieveling zich van hun beste kant kan laten zien. Hoewel u als ondernemer misschien gedeeltelijk bezig bent met dit soort content –u kunt bijvoorbeeld blogposts maken en uw klanten informeren, of een portfolio aanhouden van uw creaties of uw merchandise– gaat het uiteindelijk toch om de conversies.
De commerciële website richt zich op de conversie; waarbij de sitebezoeker de stap neemt om uw klant te worden. De conversie kan een aankoop betekenen in het geval van een webshop, een contactmoment In het geval van geleverde diensten of producten, of een bezoek aan uw fysieke winkel als het gaat om fysieke producten die niet online verkrijgbaar zijn. Hoe dan ook, u bent gebaat bij een hoog aantal conversies.

Vindbaarheid is stap #1
Met SEO (Search Engine Optimalisation) word er voor gezorgd dat uw site’s bezoekersaantallen zo hoog mogelijk worden binnen uw doelgroep. Maar daarmee bent u er nog niet! Natuurlijk word de kans op conversies groter bij een groter aantal bezoekers, maar u kunt altijd gerichter aan de slag. Bent u een prijsschieter, dan dient u toch betere aanbiedingen te hebben dan uw concurrent. Gaat het om de kwaliteit, dan moet die informatie worden overgedragen naar de potentiële klant toe. En bent u uniek in uw branche? Dan zal de site bezoeker toch moeten worden overtuigd van uw expertise.
Mik op de Conversie
Gericht werken naar conversies toe is een vak apart. Uw site kan SEO geoptimaliseerd zijn en veel bezoekers aantrekken, en toch kan het aantal verkopen of contactverzoeken nog tegenvallen. Er is hierin veel waarmee wij u kunnen helpen; met de juiste Calls to Action kan de bezoeker efficiënter tot aankoop of contactmoment worden aangespoord. Via Google Analytics kunnen wij ook zien waar bij de potentiële klant het afhaakmoment is; en op basis hiervan kunnen wij kijken waar wij uw site laagdrempeliger kunnen maken, om deze personen toch over de streep te trekken. Bent u geïnteresseerd in een SEO-naar-Conversies check? Wij gaan graag met u in overleg!
Neem contact op met Het kan Beter Online! Als u een Full Service of SEO klant bij ons bent, plannen wij graag een moment in waar wij samen kritisch naar uw site gaan kijken voor Conversie verbeterpunten. Wij komen graag langs bij u of kom langs bij ons in Lelystad, de koffie staat klaar! (Maar wel op 1.5 meter afstand…)
© HetKanBeterOnline