Marketing & Acquisitie in zomer 2022
De zomer komt er weer aan! En nu we langzaam maar zeker de Corona crisis achter ons kunnen gaan laten, terrasjes her en der weer open gaan en de deuren van lokale ondernemingen weer open mogen, is het een mooi moment om nieuwe (marketing en acquisitie) plannen te maken voor de toekomst.
Misschien heeft u wel een volledig nieuwe doelgroep aangeboord tijdens het laatste jaar; het gemak van online uw producten of diensten te bekijken, en in sommige gevallen aan te schaffen of een offerte voor op te vragen, zit er natuurlijk nu wel goed in bij uw klanten! Geen enkele reden dan ook om hiermee te stoppen nu u weer gewoon als vanouds de deuren kan openen!
Natuurlijk is het belangrijk om zoveel mogelijk bronnen te gebruiken om uw klanten de juiste kant op te sturen. Hoewel sommige acquisitiebronnen belangrijker zijn dan de ander, is het altijd aan te raden om op zoveel mogelijk plekken hengeltjes uit te hangen. Bekijk daarom deze checklist!

Search engine optimalisatie (SEO)
SEO klanten bij HKBO hebben dit goed voor elkaar. Uw site word maandelijks geoptimaliseerd naar aanleiding van een zoekwoordenonderzoek en netjes onderhouden, zodat Google ziet dat uw site een actieve, up-to-date autoriteit is binnen uw branche. Op de lange termijn word hiervoor gezorgd dat uw domein een hoge autoriteitswaarde krijgt binnen uw branche, wat weer zorgt voor een hogere positie in de zoekresultaten… wat tenslotte weer zorgt voor meer bezoekers, en dus meer klandizie!
Social Media
Bent u actief op Social Media? Facebook, LinkedIn, Instagram, et cetera… Uw onderneming is altijd gebaat bij een up-to-date Social Media (bedrijfs)pagina. Wekelijks een update, aankondiging of actie is natuurlijk ook erg positief voor de klantenbinding en houd de boel interactief.
Mailing Lists
Niet van toepassing voor alle branches, maar erg goed voor de klantenbinding en dat ene stukje ‘personal touch’. Een nieuwsbrief is afhankelijk van een verzamelde lijst aan email adressen van geïnteresseerde partijen, maar u kunt deze gemakkelijk opbouwen door middel van een on-site inschrijf formulier.
Search engine advertising (SEA)
Waar SEO voor successen op de lange termijn zorgt, zorgt SEA (search engine advertising) voor het snel en trefzeker scoren. Betaald adverteren zorgt er voor dat potentiële klanten direct op een laagdrempelige manier worden gestuurd naar uw producten of diensten. Met een niet-te-overschrijden maandelijks budget bent u verzekerd van online klanten. SEA is niet enkel Google Adwords. Ook bijvoorbeeld Facebook heeft zijn eigen ‘betaald adverteren’ onderdeel.
© HetKanBeterOnline