Linkruil is nog steeds relevant!
Uw website krijgt bij Google nog steeds een bonus als u aan linkruil doet. Wat houd dit in? Simpelweg niets anders dan ondernemers die elkaar helpen gevonden te worden. Belangrijk hierbij is wel dat deze links niet zomaar naar een site linken die niks met uw doelgroep te maken heeft! Tegenwoordig is de hoofdregel: Content is King. Dat betekend dat u voor uw doelgroep schrijft, en zeker niet voor de zoekmachine. De links die uw bezoekers naar een andere site sturen (en de links van andere sites die richting uw website wijzen) moeten gemaakt zijn met als oogpunt; “Vind u niet op mijn site waar u naar op zoek bent? Misschien heeft u hier meer geluk!”.
Voor veel ondernemers is Backlinking nog steeds een vreemd verhaal. Je wil liever niet je potentiële klanten naar de andere kant van de straat sturen. Belangrijk hierbij is dat wel bezig bent met relevantie, maar niet met concurrentie.
Linkruil hoeft niet van ver te komen
Bijvoorbeeld; U zal wel gek zijn om als eigenaar van een verfwinkel naar de dichtstbijzijnde Gamma te refereren. Daarmee raak je klanten kwijt! Denk daarom vanuit het oogpunt van uw doelgroep; Uw bezoeker zal bezig zijn met het klussen of doe’t’zelven; Als u een verfwinkel heeft is een link naar de plaatselijke houtzagerij misschien een goed idee. Klanten die verf bij u kopen kunnen bij hen terecht voor verfbare oppervlakken, en vice versa.
Een ander voorbeeld is een rijinstructeur en een garagebedrijf dat naar elkaar linkt, of een banketbakkerij en diëtist. Zolang u kijkt vanuit het oogpunt van uw klant, uw doelgroep, komt u vast wel op ideeën. En omdat de backlinks niet van ver hoeven te komen kunt u in gesprek treden met uw plaatselijke ondernemers over linkruil als vriendendienst. Zo helpt u elkaar, en helpt u uw doelgroep sneller te vinden wat u zoekt. Wanneer deze klantvriendelijkheid en behulpzaamheid wordt opgemerkt door Google, krijgt u ook hiervoor bonuspunten, en geraakt u hoger in de zoekresultaten.

Heeft u ideeën over linkruil op uw site, maar weet u niet zeker hoe te beginnen? Neem contact met ons op!
© HetKanBeterOnline