Wat is het belangrijkst bij nieuwe SEO content?

Geregeld vragen wij onze klanten of er nieuwe content is die ze willen delen met de wereld; allemaal met het verbeteren van de vindbaarheid van hun site in het oog. Natuurlijk is het leuk om iets te kunnen vertellen over waar het bedrijf mee bezig is, maar daarmee is nog niet alles gedaan. Uiteindelijk moet de bezoeker iets aan de nieuwe inhoud hebben. Daarom is het belangrijk om de vraag te stellen: Welke vraag wordt met deze content beantwoord?

SEO Content Tip 1: Verplaats jezelf in de schoenen van de bezoeker

Als je een artikel schrijft, beantwoord je hiermee een vraag waar jouw doelgroep naar gezocht heeft? Dit is zeker één van de belangrijkste vragen die je jezelf kan stellen. Alleen informatie verschaffen is vaak onvoldoende, men gaat toch het vaakst Googlen als ze op zoek zijn naar een antwoord op een vraag, niet zo zeer om enkel informatie in te winnen. Vaak weten potentiele klanten nog niet eens wat ze nodig hebben; het is aan jou als ondernemer om ze te vertellen waarom jouw product of dienst hetgeen is wat hun probleem oplost! Marketing 101, of niet?

SEO content Tip 2: Vermijd vakjargon

Om voort te borduren op “verplaats jezelf in de schoenen van de bezoeker”; jouw potentiele doelgroep heeft niet alle vakkennis die jij bezit. Vermijd daarom dus vakjargon dat misschien helemaal niet bekend is bij de klant. Vaak krijg je van jouw SEO specialist een zoekwoordenonderzoek waar populaire termen worden uitgelicht voor de SEO; maak hier dan ook gebruik van! Liever Jip en Janneke taal wat misschien de lading maar voor 90% dekt, dan vakjargon waar niet naar gezocht word en dus de plank volledig misslaat.

SEO content Tip 3: Duplicate Content is uit den boze

We weten hoe lastig het kan zijn; soms heb je voor jouw gevoel alles al verteld over jouw producten of diensten op de pagina’s van je website zelf. Hoe moet je nou nog meer vertellen in een nieuwsbericht, blog, tweet of post zonder in herhaling te vallen? Het antwoord is; Vind een goeie, nieuwe invalshoek! In plaats vanuit je eigen invalshoek te praten, kan je uitzoomen tot een groter overkoepelend onderwerp (met een product als toiletontstoppers kan je een artikel schrijven over rioleringskwaliteit in Nederland), of inzoomen tot een meer persoonlijke kijk (met een service als taxidiensten kan je een artikel schrijven over de chauffeur van de maand). Wat je ook doet, kopieer nooit bestaande content; niet van je eigen site en al helemaal niet van andermans site. Ook het “betere steelwerk” wordt door Google afgestraft!

Google SEO content seo verbeteren

In samenvatting, deze drie SEO tips zorgen er voor dat je ook daadwerkelijk een mooie rank behaald met je nieuwe content; Beantwoord een vraag die jouw klanten kunnen stellen, vermijd vakjargon en termen die niet bekend zijn bij jouw doelgroep, en zorg er voor dat je niet in herhaling valt.